Valve’in Proton’u Vulkan üzerinden Direct3D 12 için VKD3D’yi içselleştiriyor

Bilindiği gibi, VKD3D, Wine ekibi tarafından Direct3D 12’nin Vulkan katmanı üzerinde geliştiriliyor. Direct3D 12’nin hâlâ bir çok özelliğinin eksik olduğu ve kimi hatalarının giderilmesi için beklendiği ifade edilirken, projenin, Wine‘ın yalnızca Direct3D 12 ile OpenGL üzerinde güzel bir şekilde eşleşmeyen ve dolayısıyla mevcut WineD3D kodlarına uymayan D3D12 yaklaşımıyla sürdürüldüğü belirtiliyor. Valve’in Proton’u Vulkan üzerinden Direct3D 12 için VKD3D’yi içselleştirmek istiyor. VKD3D ağır ağır gelişmeye devam ederken, Wine tabanlı yazılımın Proton’un bir parçası olarak kullanıma girmesi konusu, Valve’i memnun etmişe benziyor. Böylelikle modern Windows oyunlarının GNU/Linux’ta Steam Play altında güzel bir şekilde çalışmasına olanak sağlanacağı düşünülüyor.

Konu, GitHub üzerinde burada ele alınıyor.

, , , , , , , , ,

No comments yet.

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.