Vulkan 1.1.101 duyuruldu

Düşük maliyetli ve çapraz platform 3D grafik ve işlem API’si Vulkan’ın yaklaşık bir hafta önce duyurulan 1.1.100 sürümünün ardından, hemen, 1.1.101 sürümü duyuruldu. İki yeni uzantı, dokümantasyonda bir takım düzeltmeler ve açıklamalarla gelen yeni sürüm, kimi problemleri de gidermiş bulunuyor. AMD’nin Mantle’ı rafa kaldırmasıyla eş zamanlı olarak duyurulan Vulkan, OpenGL’in devamı olan glNext API’sini geliştiren Khronos Group tarafından GDC 2015’te açıklanmıştır. AMD’nin Mantle API bileşenleri üzerine türetilmiş ve inşa edilmiş olan Vulkan, OpenGL gibi, yüksek performanslı video oyunu ve interaktif medya gibi, gerçek zamanlı 3D grafik uygulamalara hedeflenir ve Direct3D 12 ve Mantle gibi, daha yüksek performans ve daha düşük CPU kullanımı sunar. DirectX 12 API’sinin açık kaynak kodlu alternatifi olan Vulkan için Nvidia da destek vermiştir. DirectX 12’nin aksine, birden fazla modern işletim sisteminde kullanılabilen Vulkan, OpenGL gibi, tek bir işletim sistemine veya cihaz form faktörüne kilitli değildir. Vulkan Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Tizen, GNU/Linux ve Android ile de çalışabilir. Vulkan 1.1.101 hakkında ayrıntılı bilgiyi GitHub sayfasında ya da khronos.org‘da bulabilirsiniz.

Vulkan edinme linklerini aşağıda bulabilirsiniz.

, , , , , , , , ,

No comments yet.

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.