Vulkan 1.1.128 duyuruldu

Düşük maliyetli ve çapraz platform 3D grafik ve işlem API’si Vulkan’ın 1.1.128 sürümü, Khronos grubu tarafından duyuruldu. Vulkan 1.1.128 için oldukça dikkat çeken yeni uzantı VK_KHR_performance_query olarak açıklanıyor. Bu KHR onaylı uzantı, Vulkan’daki donanımdaki tüm performans sayaçlarının sorgulanması için ilk öge varsayılıyor. VK_KHR_performance_query; performans sayaçlarını sorgulamak için kullanılıyor ve çeşitli GPU cihaz yeteneklerini karşılamak için genişletilebilir bir şekilde uygulanıyor. AMD’nin Mantle’ı rafa kaldırmasıyla eş zamanlı olarak duyurulan Vulkan, OpenGL’in devamı olan glNext API’sini geliştiren Khronos Group tarafından GDC 2015’te açıklanmıştır. AMD’nin Mantle API bileşenleri üzerine türetilmiş ve inşa edilmiş olan Vulkan, OpenGL gibi, yüksek performanslı video oyunu ve interaktif medya gibi, gerçek zamanlı 3D grafik uygulamalara hedeflenir ve Direct3D 12 ve Mantle gibi, daha yüksek performans ve daha düşük CPU kullanımı sunar. DirectX 12 API’sinin açık kaynak kodlu alternatifi olan Vulkan için Nvidia da destek vermiştir. DirectX 12’nin aksine, birden fazla modern işletim sisteminde kullanılabilen Vulkan, OpenGL gibi, tek bir işletim sistemine veya cihaz form faktörüne kilitli değildir. Vulkan Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Tizen, Android,  ve GNU/Linux  ile çalışabilir. Vulkan 1.1.128 hakkında ayrıntılı bilgiyi GitHub sayfasında ya da khronos.org‘da bulabilirsiniz.

Vulkan 1.1.128 edinme linklerini aşağıda bulabilirsiniz.

, , , , , , , , , ,

No comments yet.

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.