Godot 4.0 Beta 16 çıktı

Oyun geliştirme konusundaki benzersiz yaklaşımıyla kolaylıkla yeni oyunlar oluşturmaya olanak sağlayan Godot‘un 4.0 Beta 16 sürümü, Rémi Verschelde tarafından duyuruldu. Aslında, her zaman alıştığımız bir sürüm duyurusuyla duyurmadı bu sürümü Verschelde. Verschelde; twitter.com‘dan gönderdiği bir bildiriyle Godot 4.0 Beta 16’yı yansılara yüklediğini ama
sürüm adayından sadece birkaç gün uzakta olduklarını ve kalan yüksek öncelikli konuların elden geldiğince çoğunu sonuca ulaştırmak için tam kapasite ile çalışıldığını ifade etti. Bu betanın, pek çok kullanıcının ilgisini çekebilecek epeyce büyük değişiklik içerdiği, içe aktarma sırasında varsayılan olarak OGG ve MP3 döngüsünün devre dışı bırakıldığı söyleniyor. Hata ayıklayıcı panelinde daha iyi hata görüntüleme seçenekleriyle gelen yeni sürüm, ek açıklamalarda sabit ifadelere izin verildiği belirtiliyor. Godot 4.0 Beta 16 hakkında bilgi edinmek için sürüm duyurusunu inceleyebilirsiniz.

Continue Reading →

Godot 4.0 Beta 16 edinmek için aşağıdaki linkten yararlanabilirsiniz.

0

RSS Guard 4.3.1 duyuruldu

RSS, RDF ve ATOM dahil en bilinen besleme formatlarını getirebilen; basit ama güçlü bir yayın okuyucusu olan RSS Guard‘ın 4.3.1 sürümü, Martin Rotter tarafından duyuruldu. Özgür ve açık kaynak kodlu bir yazılım olan RSS Guard; şu anda Çekçe, Felemenkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca ve İtalyanca’yı desteklemektedir. Qt tabanlı, basit, hafif ve kullanımı kolay RSS/ATOM besleme toplayıcısı olan RSS Guard; çevrimiçi besleme senkronizasyonunu Tiny Tiny RSS, Inoreader, Nextcloud Haberleri ve Gmail API ile destekler. RSS Guard; GNU/Linux, OS/2, Mac OS X, xBSD ve Android işletim sistemlerini destekliyor. GNU GPL license 3 ile lisanslanan RSS Guard; özgür bir yazılımdır. Tüm besleme biçimleri için destek sağlandığı bildirilen yazılım, beslemelerin OPML 2.0’a/OPML 2.0’dan içe/dışa aktarılması, kendi sekmesine sahip indirici ve 6 adede kadar paralel indirme desteği gibi özellikler de eklenmiş bulunuyor. Basit Adblock işlevselliği de içeren yeni sürüm, ayrı zaman aralıklarıyla gelişmiş besleme otomatik güncellemesi sunuyor. Akıllı otomatik algılama ile “taşınabilir” mod desteği içeren yeni sürüm, web sitelerindeki mevcut yayınları keşfetme yeteneği de içeriyor. Tüm platformlarda güncellemeleri kontrol etme yeteneği ve Windows’ta kendi kendini güncelleme yeteneği kazanmış olarak gelen yeni sürüm, dahili web tarayıcısı fare hareketleri desteği sağlanmış olarak geliyor. Tekrar bazı gerilemeler nedeniyle Windows 10+ derlemeleri için Qt 6.3’e geri döndürüldüğü belirtilen yeni sürümde, beslemeler/klasörler listesi alınırken TT-RSS simgelerinin indirilmesi probleminin de düzeltildiği söyleniyor. RSS Guard 4.3.1 hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için GitHub üzerinde yayımlanan sürümler sayfasını inceleyebilirsiniz.

Continue Reading →

RSS Guard 4.3.1 edinmek için aşağıdaki linklerden yararlanabileceksiniz.

0

Johnnycanencrypt 0.13.0 duyuruldu

OpenPGP tabanlı şifreleme ve şifre çözme ve bağımsız imzalama işlemleri yapmak için Rust’ta yazılmış bir Python modülü olan Johnnycanencrypt‘in 0.13.0 sürümü duyuruldu. Johnnycanencrypt projesinin 0.13.0 sürümünü şimdi yayınladığını söyleyen yazılım geliştiricisi, bunun, Yubikey 4/5’in akıllı kart olarak kullanılmasına izin veren OpenPGP işlevselliği sağlayan, Rust’ta yazılmış bir Python modülü olduğunu belirtti. 0.12.0’dan itibaren artık LGPL-3.0-veya-üstü olarak lisanslandığı belirtilen yazılım, rjce’ye enable_otp_usb ve yine rjce’ye disable_otp_usb eklemiş bulunuyor. Lisansın, LGPL-3.0-veya-sonrası olarak değiştirildiği belirtiliyor. Bu modülü kullanarak özel anahtar işlemleri için Yubikey’leri de kullanabilmenin mümkün olduğu ifade ediliyor. Kullanım için, öncelikle kullanıcınız için Rustup araç zincirinin kurulmuş olması gerekiyor. Debian Bullseye’de öncelikle bağımlılıkların oluşturulması gerektiği belirtiliyor. GPL-3.0 lisansıyla kullanıma sunulan  Johnnycanencrypt, özgür bir yazılımdır. Johnnycanencrypt 0.13.0 hakkında bilgi edinmek için sürüm duyurusunu inceleyebilirsiniz.

Continue Reading →

Johnnycanencrypt 0.13.0 edinmek için aşağıdaki linkten yararlanabileceksiniz.

0

Symfony 5.4.19, 6.0.19 ve 6.1.11 ve 6.2.5 duyuruldu

2005 yılından beri geliştirilen açık kaynak kodlu bir PHP MVC web uygulama çatısı olan Symfony‘nin 5.4.19, 6.0.19 ve 6.1.11 ve 6.2.5 sürümü, Fabien Potencier tarafından duyuruldu. Fabien Potencier tarafından geliştirilen ve MIT Lisansı ile kullanıma sunulan yazılım; Unix, Mac OS ve Windows platformlarında çalışabilmektedir. Symfony 6.0 serisinin, SensioLabs tarafından desteklendiği belirtilirken, Symfony’nin yaratıcısı olarak SensioLabs’ın; web uygulaması geliştirme projelerinin başarısını sağlamak için kapsamlı danışmanlık, uzmanlık, hizmetler, eğitim ve teknik yardım sunduğu ifade ediliyor. Application.php’nin güncellendiği belirtilirken, Windows cli’de hata çıktısının düzeltildiği söyleniyor. Symfony 5.4.19, 6.0.19 ve 6.1.11 ve 6.2.5 hakkında bilgi edinmek için ilgili sürüm notlarını inceleyebilirsiniz. Continue Reading →

Symfony 5.4.19, 6.0.19 ve 6.1.11 ve 6.2.5 edinmek için aşağıdaki linklerden yararlanabilirsiniz.

0

Joomla! 4.2.7 RC1 duyuruldu

Açık kaynak kodlu, GPL lisanslı, PHP, MySQL ve MVC kullanılarak yazılmış bir kişisel içerik yönetim sistemi (CMS) olan Joomla‘nın 4.2.7 sürümünün ilk sürüm adayı Peter Martin tarafından duyuruldu. Joomla projesinin, Joomla 4.2.7 RC1’in özelliklerle dolu sürümünün, test için kullanıma sunulduğunu duyurmaktan heyecan duyulduğu belirtilirken, bu sürümü, farklı ortamlarda ne kadar çok kişi test ederse, 31 Ocak 2023’te çıkarılması planlanana final sürümün, o kadar iyi olabileceği belirtiliyor. Bunun bir test sürümü olduğunun unutulmaması ve yalnızca test etmek amacıyla kullanılması gerektiği hatırlatılırken, test eden kullanıcıların tespit ettikleri hataları rapor etmeleri rica ediliyor. Nasıl test edileceğine ve neyin test edileceğine ilişkin talimatlara buradan ulaşmak mümkün. Joomla 4.2.7 RC1 hakkında bilgi edinmek için sürüm duyurusunu ve GitHub sayfasını inceleyebilirsiniz.

Continue Reading →

Joomla 4.2.7 RC1 edinmek için aşağıdaki linkten yararlanabilirsiniz.

0

Joomla 4.3 Alpha 3 duyuruldu

Açık kaynak kodlu, GPL lisanslı, PHP, MySQL ve MVC kullanılarak yazılmış bir kişisel içerik yönetim sistemi (CMS) olan Joomla‘nın 4.3 Alpha 3 sürümü duyuruldu. Joomla projesinin, Joomla 4.3 Alpha 3’ün blogcular ve yazarlar, web tasarımcıları, uzantı geliştiricileri ve web ajansları için yeni ve geliştirilmiş özelliklere sahip yeni sürümün sunulduğunu duyurmaktan heyecan duyulduğu belirtilirken, bu sürümün, bir test sürümü olduğunun unutulmaması ve yalnızca test etmek amacıyla kullanılması gerektiği hatırlatılıp test eden kullanıcıların tespit ettikleri hataları rapor etmeleri rica ediliyor. Alfa sürümlerin geliştiricilere uzantılarını test etmeleri ve sorunları son sürümden çok önce bildirmeleri için temel sağlamak ve kullanıcıların Joomla 4.3’e sunulan yeni özellikleri keşfetmelerine izin vermek şeklinde iki ana hedefi olduğu belirtiliyor. Sürüm 4.3 için bilinen geriye dönük uyumluluk sorunlarının tam listesi için belgeleme sitesindeki Joomla 4’teki olası geriye dönük uyumluluk sorunları bölümüne bakılabileceği belirtiliyor. Bundan sonra beta sürümlerin çıkarılacağı ve sonra bir sürüm adayının çıkarılacağı ve 18 Nisan 2023‘te final sürümünün duyurulacağı belirtiliyor. Diğer uzantıların da kendi kısayollarını ekleyebildikleri hatırlatılıyor. Eskiden Joomla’nın yalnızca ‘iki faktörlü’ kimlik doğrulama sunduğu; şimdi ‘multi-factor’ authentication ile sitenin güvenliğini sağlamak için farklı kimlik doğrulama mekanizmaları seçmeye izin verilerek site erişim güvenliğinin bir adım öteye taşınmasının mümkün olduğu belirtiliyor. Joomla 4.3 Alpha 3 hakkında bilgi edinmek için sürüm duyurusunu ve GitHub sayfasını inceleyebilirsiniz.

Continue Reading →

Joomla 4.3 Alpha 3 edinmek için aşağıdaki linklerden yararlanabilirsiniz.

0

DXVK 2.1 duyuruldu

Linux oyunseverler tarafından Windows oyunlarını iyi bir hızda çalıştırmak için yaygın olarak kullanılan Direct3D-over-Vulkan çeviri katmanına büyük bir güncelleme olarak DX11 kullanan (D3D11) oyunlar için Wine‘dan daha iyi performans ve düzgün renderleme olanağı sağlayan DXVK‘nin 2.1 sürümü, Philip Rebohle tarafından duyuruldu. HDR10 renk alanlarını destekleyen sistemlerde, HDR artık DXVK_HDR=1 ortam değişkeni ayarlanarak veya yapılandırma dosyasında dxgi.enableHDR = True seçeneği ayarlanarak etkinleştirilebileceği belirtilirken, Vkd3d-proton 2.8 veya daha yenisini kullanırken bu, D3D12 oyunlarının desteklemeleri halinde HDR10 renk alanını algılamasına ve kullanmasına olanak tanıyacağı ifade ediliyor. D3D11 desteği uygulanmakta olduğu, ancak çoğu oyunda çalışmasının beklenmediği, çünkü HDR çıkışını ayarlamak için karşılık gelen DXGI API’lerini kullanmak yerine genellikle AMDAGS veya NVAPI gerektirdiği ifade ediliyor. DXVK’nin yerel Linux yapıları için, mevcut SDL2 arka ucuna derleme zamanı alternatifi olarak bir GLFW arka ucu eklendiği belirtilirken, genel performansı daha tutarlı hale getirmek ve DXVK’nin davranışını yerel D3D11 sürücüleriyle daha uyumlu hale getirmek için iyileştirilmiş D3D11 komut gönderme mantığının sağlandığı belirtiliyor. Uplay kaplamasının ekranda takılıp kalmasıyla ilgili bir sorun giderildiği belirtilirken, DXVK 2.0’dan bu yana çok sayıda oyunun çökmesine neden olan AMD’nin Windows sürücüsü ve AMDVLK’deki bir hatanın da giderildiği ifade ediliyor. Bu arada, DXGI uygulamasındaki değişiklikler nedeniyle, vkd3d-proton’un eski sürümleri (2.8 öncesi) artık bu DXVK sürümüyle çalışmayacağı belirtiliyor. DXVK 2.1 hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için sürüm duyurusunu inceleyebilirsiniz.
Continue Reading →

DXVK 2.1 edinmek için aşağıdaki linkten yararlanabilirsiniz.

0