Xfce Wayland kompozitörü Xfwl4’ün ilk alpha sürümü duyuruldu

Xfce masaüstü ortamının Rust tabanlı Wayland kompozitörü xfwl4, ilk önizleme, alpha sürümüyle kullanıma sunuldu. Son altı ayda geliştirilen bu Wayland kompozitörü, “elbette hatalar ve eksik özellikler olsa da, daha geniş bir kullanım için hazır.” Xfce projesinin sponsorluğuyla Xfwl4’ün geliştirilmesine öncülük eden Brian Tarricone; ilk alpha sürümü duyurdu. wlroots yerine smithay projesine dayanan Xfwl4’ün bu yılın sonlarında çıkacak olan büyük Xfce 4.22 sürümüne hazır olması bekleniyor. xfwl4, xfwm4 ile aynı işlevselliği ve davranışı sunmak üzere tasarlanmış, ancak X11 değil Wayland oturumları için geliştirilmiş yepyeni bir Wayland kompozitörü olarak geliyor. Xfwl4’ün nihai hedefinin, bir X sunucusunda çalışan bir Xfce masaüstüne mümkün olduğunca yakın davranmak olduğunu belirten Tarricone; bu ideale mümkün olduğunca yaklaşmak için hâlâ yapılacak daha çok iş olduğunu söylüyor.

 

 

İlk Xfwl4 önizleme sürümüyle ilgili daha fazla ayrıntıya Brian Tarricone’nin sürüm duyurusundan ulaşabilirsiniz.

, , , , , , , ,

Comments are closed.