Windows (tüm ana sürümler ve WinRT), GNU/Linux, Mac OSX, Android ve iOS desteği içeren 3D sahneleri oluşturmak için gereken çabayı en aza indirmek ve 3D uygulamasından, yani Direct3D/OpenGL’den bağımsız olmak için tasarlanmış basit, kullanımı kolay bir oyun motoru olan Ogre‘nin 13 no’lu sürümü, Pavel Rojtberg tarafından duyuruldu. Bu sürümün, önceki 1.12 sürümüyle karşılaştırıldığında, çeşitli katkıda bulunanların 2,5 yıllık çalışmasını temsil ettiğini dile getiren Rojtberg; yeni sürümde, gelecekteki geliştirme için kod tabanını hazırlamaya ve mimari sorunları düzeltmeye odaklandıklarını söyledi. Rojtberg; değişikliklere ilişkin ayrıntılı bil gi edinmek isteyenlerin sürüm notlarını inceleyebileceklerini ifade etti. Ogre 13 hakkında bilgi sahibi olmak için sürüm duyurusunu inceleyebilirsiniz.
Ogre 13 edinmek için aşağıdaki linkten yararlanabilirsiniz.