Godot 4.0 görsel komut dosyası yazmayı bırakacak

Godot 4.0’ın görsel komut dosyası yazmayı bırakacağı, Juan Linietsky tarafından duyuruldu. Neredeyse beş yıl önce Godot 3.0’da tanıtılan görsel komut dosyasının, sürekli çabalanmasına rağmen, hiçbir zaman ilgi görmediğini ve onu iyileştirmenin yolunun hiçbir zaman net olmadığını belirten Linietsky; bu nedenle, Godot 4.0 için, baştan aldığımız yaklaşımın doğru olmadığını kabul etmeye ve onu motordan kaldırmaya karar verdiklerini ifade etti. Godot 2.1 zamanlarında, en çok istenen özelliklerden birinin görsel komut dosyası olduğunu belirten Linietsky; Godot’taki çoğu özelliğin, potansiyel kullanıcılar tarafından değil, motoru gerçekten kullanan kullanıcılar tarafından istendiğini söyledi. Bu bilgilerle Godot 3.0 için Visual Scripting oluşturulduğunu ve yayınlandığını belirten Linietsky; yazılımın mükemmel olmadığını, ancak onu kullanmak için gerekli olduğuna inanılan şeylerin çoğunu içerdiğini ifade etti. Ne yazık ki, görsel senaryonun tutmadığını söyleyen Linietsky; görsel senaryo kısmı yeterince iyi olsa da, Godot’un onu kullanmak için üst düzey bileşenlerden yoksun olduğunu ifade etti.

En son ankete göre (5000’den fazla katılımcıyla), kullanıcı tabanının yalnızca %0,5’inin ana motor dili olarak görsel komut dosyası kullandığının anlaşoıldığını beliten Linietsky; görsel komut dosyası oluşturmanın istisna olduğunu, anlamlı bir şekilde geliştirmek için yeterli geri bildirim almakta zorlandıklarını söyledi. Bunun, ileriye dönük herhangi bir yol olmadığı anlamına geldiğini belirten Linietsky; bu nedenle, görsel komut dosyası oluşturmanın, Godot 4.0’daki kod tabanından kaldırılacağını söyledi. Bir olasılığın, onu GodotCPP kullanarak resmi bir GDE Uzantısına dönüştürmek olduğunu söyleyen Linietsky; yazılımın, bir uzantı olarak, deneme ve iyileştirme zemini olarak daha iyi çalışabileceğini ifade etti. Bunun olması için, bunu gerçekleştirmek isteyen ve ileriye dönük bir yol araştırmak için gereken zamanı harcamak isteyen gönüllüler olabileceğini; bu kişilerin, chat.godotengine.org adresindeki RocketChat sunucusundaki #scripting kanalından kendileriyle iletişime geçebileceklerini söyledi. Linietsky; görsel komut dosyası konusunu canlı tutmaya çalışan ve birçok katkıda bulunan tüm çabalar için teşekkür ettiklerini söyledi.Konuya ilişkin olarak Juan Linietsky’nin godotengine.org üzerinden gönderdiği yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

, , , , , , , , ,

0 0 Oylar
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Yorum yapar mısınız?x