Godot 4.1.2 RC 1 duyuruldu
Oyun geliştirme konusundaki benzersiz yaklaşımıyla kolaylıkla yeni oyunlar oluşturmaya olanak sağlayan Godot‘un 4.1.2 sürümünün ilk sürüm adayı, Yuri Sizov tarafından duyuruldu. Godot 4.1.1’den beri epey bir duraklama yaşadıklarını belirten Sizov; yeni bir yama yayınlanmadan iki ay geçtiğini, dolayısıyla, her şeyin yolunda olduğunu ve hiçbir yeni değişikliğin regresyona yol açmadığını doğrulamak için bir sürüm adayıyla başlamanın vaktinin geldiğini söyledi.Godot 4.1.2’nin, iş parçacığı oluşturma, düzenleyici özellikleri, ağ oluşturma, GUI ve işlemeyle ilgili çökmeleri gideren bir dizi kararlılık iyileştirmesi içerdiğini belirten Sizov; düz nesnelerin tahsisiyle ilgili önemli bir hatanın da düzeltildiğini söyledi. Bunun, özellikle ölçekte performansı ve bellek kullanımını iyileştireceği belirtiliyor. Sizov; ayrıca GUI düğümlerinde, düzenleyici kullanıcı arayüzünün bazı kısımlarını daha duyarlı hale getiren Tree ve RichTextLabel gibi bir dizi performans düzeltmesi de bulunduğunu belirtti. Bu makalenin illüstrasyon resminin, şu anda Kristian Nilsen tarafından Godot 4 ile geliştirilmekte olan Lovecraft esintilerine sahip bir açık dünya hayatta kalma korku oyunu olan Fisk’ten geldiğini belirten Sizov; katkıda bulunan 56 kişinin bu sürüm için yaklaşık 150 iyileştirme gönderdiğini ifade etti. Godot 4.1.2 RC 1 hakkında bilgi edinmek için sürüm duyurusunu inceleyebilirsiniz.
Godot 4.1.2 RC 1 edinmek için aşağıdaki linklerden yararlanabilirsiniz.