Vulkan 1.1.78 duyuruldu

Düşük maliyetli ve çapraz platform 3D grafik ve işlem API’si Vulkan’ın 1.1.78 sürümü duyuruldu. Çeşitli dokümantasyon düzeltmeleri ve hata giderimleriyle gelen yeni sürümün küçük bir düzeltme olarak değerlendirilebileceği ifade ediliyor. AMD’nin Mantle’ı rafa kaldırmasıyla eş zamanlı olarak duyurulan Vulkan, OpenGL’in devamı olan glNext API’sini geliştiren Khronos Group tarafından GDC 2015’te açıklanmıştır. AMD’nin Mantle API bileşenleri üzerine türetilmiş ve inşa edilmiş olan Vulkan, OpenGL gibi, yüksek performanslı video oyunu ve interaktif medya gibi, gerçek zamanlı 3D grafik uygulamalara hedeflenir ve Direct3D 12 ve Mantle gibi, daha yüksek performans ve daha düşük CPU kullanımı sunar. DirectX 12 API’sinin açık kaynak kodlu alternatifi olan Vulkan için Nvidia da destek vermiştir. DirectX 12’nin aksine, birden fazla modern işletim sisteminde kullanılabilen Vulkan, OpenGL gibi, tek bir işletim sistemine veya cihaz form faktörüne kilitli değildir. Vulkan Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Tizen, GNU/Linux ve Android üzerinde çalışabilir. Vulkan 1.1.78 hakkında ayrıntılı bilgiyi GitHub sayfasında bulabilirsiniz.

Vulkan 1.1.78 edinme linklerini aşağıda bulabilirsiniz.

, , , , , , , , ,

0 0 Oylar
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

0 Yorum
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Yorum yapar mısınız?x