Godot 4.2 dev 5 duyuruldu
Oyun geliştirme konusundaki benzersiz yaklaşımıyla kolaylıkla yeni oyunlar oluşturmaya olanak sağlayan Godot‘un 4.2 sürümünün dev 5 versiyonu, Yuri Sizov tarafından duyuruldu. Bu geliştirme döngüsü için özellik geliştirmenin son aşamasına girildiğini belirten Sizov; projenin özellik dondurmaya girmeden önce muhtemelen bir Godot 4.2 geliştirme anlık kalıbının daha kaldığını ve tüm çabaların kalan hataların düzeltilmesine ve sürümün daha stabil hale getirilmesine yöneldiğini ifade etti. Geçirilen 2 ayda katkıda bulunanların Godot 4.2’nin ne olacağını şekillendirdiklerini ve yakında 1000 değişikliğin geçileceğini belirten Sizov; her zaman olduğu gibi birçok hata ve çökmenin giderildiğini söyledi. 3D görüntü portunda dağınıklığın giderildiğini ve artık yalnızca seçilen nesneler için yardımcı görsel bilgiler görüntüleneceğini belirten Sizov; aynı zamanda çıkartma ve sis hacimleri gibi öğelerin artık görünüm aracılığıyla seçilmelerini kolaylaştıran ekstra göstergelere sahip olacaklarını söyledi. Bu makalenin illüstrasyon resminin, Kenney tarafından Godot 4 için yapılan bir şablon projesi olan Starter Kit 3D Platformer’dan alındığını söyleyen Sizov; katkıda bulunan 68 kişinin bu sürüm için neredeyse 200 iyileştirme sunduğunu ifade etti. Godot 4.2 dev 5 hakkında bilgi edinmek için sürüm duyurusunu inceleyebilirsiniz.
Godot 4.2 dev 5 edinmek için aşağıdaki linklerden yararlanabilirsiniz.