OpenGL ve Direct3D üzerinden ses, klavye, fare, joystick ve grafik donanımlarına düşük düzeyde erişim sağlamak için tasarlanmış bir çapraz platform geliştirme kütüphanesi olan SDL‘nin (Simple DirectMedia Layer) 2.0.16 sürümü, daha iyi Wayland desteğiyle geliyor. Özellikle GNU/Linux kullanıcıları için bu SDL 2.0.16 güncellemesi, çok platformlu oyunlarda ortak olan ve Steam çalışma zamanının bir parçası olan bu kitaplık için bazı önemli geliştirmeler içeriyor. Wayland desteğinin “büyük ölçüde geliştirilmiş” olduğu belirtilen yeni sürümde, Pipewire kullanılarak ses giriş/çıkış desteğinin olduğu ifade ediliyor. SDL resmi olarak Windows, Mac OS X, GNU/Linux, iOS ve Android’i destekler. Kaynak kodda diğer platformlar için de destek bulunabilir. C dilinde yazılan, yerel olarak C++ ile çalışan ve C# ve Python dahil olmak üzere diğer birçok dil için bağlantılar içeren SDL; SDL’yi herhangi bir yazılımda özgürce kullanma olanağı sağlayan zlib lisansı altında kullanıma sunulmaktadır.
SDL 2.0.16 hakkında ayrıntılı bilgi edinmek için GitHub sayfasını inceleyebilirsiniz.